10. oktober 2008

Endelig helg!

Jeg kan ikke skryte av å ha sydd særlig mye denne uka. Når sant skal sies har vel symaskina stått urørt i flere dager. Skulle gjerne sydd mer, strikket og heklet mer. Det er så mye jeg har lyst til å lage! Tiden strekker bare ikke til. Men nå er det jo endelig helg, så da kan jeg kanskje få bittelitt tid ved symaskina...
Dette antrekket til dukken er det en god stund siden jeg laget. Har bare ikke fått ordnet bildene før nå.

Overdelen er sydd i rutete Lille-martine. Jeg synes det stoffet er så fint å sy dukkeklær av. Jeg bruker vliselin inni kragen for at den skal få fin fasong.

Buksa er sydd av smalstripet kordfløyel. En rysjekant pynter opp nederst på bena.

Til slutt i dag: Tusen, tusen takk til alle som legger igjen så koselige kommentarer hos meg! Det er virkelig beundringsverdig at dere tar dere tid til det, så dårlig som jeg er på å gå på bloggbesøk for tiden.
Ønsker alle som er innom meg en riktig GOD HELG!

14 kommentarer:

  1. Kjempesøtt!
    God helg fra Sol

    SvarSlett
  2. Virkelig et søtt sett. Fint med den kanten nede på buksa. :) Tida strekker ikke alltid til til alt man har lyst til..

    SvarSlett
  3. Nydelig igjen!!! God helg! Klem!

    SvarSlett
  4. Ooo what lovely!
    Kind regards,

    Sonnja & Beertje Zonn

    SvarSlett
  5. hei.. d sette va kjempeflott! vet om ett par måpier som hadde vært fornøyd om mamman emes hadde gidda å tatt en titt i en av to bøker me dukkeklær.. lite av d førr tia. men som æ prøve å si: dukken e no meir nke enn påkledd uansett. d gøye e visst at mamma kler på, og di kler av..

    SvarSlett
  6. God Helg til deg også . Jeg bare mååå innom bloggen din , for her er så mye fint å se på .

    SvarSlett
  7. Dukkeklærne dine er bare helt bedårende:)

    SvarSlett
  8. Kjempefine dukkeklær! Sikkert mange små dukke mammaer som kunne tenkt seg noe av de flotte klærne du syr...

    SvarSlett
  9. Nok et nydelig dukkesett. Ønsker deg en fin (sy-)søndag.

    SvarSlett
  10. Nok en gang nydelig dukketøy! Det smårutete stoffet er så koselig. Får lyst til å kjøpe alt, jeg, men nå får jeg spare til ferieturen. Blir nok "litt" shopping da.
    Har reklamert litt for deg på bloggen min.

    SvarSlett
  11. Fint sett! Hadde nok handla med deg, viss eg hadde hatt ei jente i baby-born-alderen. Kledene du syr er skikkeleg fine! Ha ei fortsatt fin helg. Håper du får tid til litt handarbeid!

    SvarSlett
  12. Kjempesøtt sett!! spesielt fint med vippekanten nederst på buksa :o)
    Fin søndagskveld til deg!

    SvarSlett
  13. Så mye fint du lager.. Masse inspirasjon å hente her..

    SvarSlett
  14. that is soooo nice.
    i love it.

    sydney

    SvarSlett