13. mars 2010

Popcorn...

Jeg har strikket fire nye par "popcornvotter". To av parene ble strikket under OL. Veldig grei TV-strikking dette. Når en har strikket noen par husker en jo mønsteret utenat og da går pinnene av seg selv mens en følger med på skjermen...

Ikke alle fargekombinasjonene er like lekre kanskje, men fargerike votter blir det jo!

Oppskriften på vottene har jeg funnet i dette tilbehørsheftet fra Dalegarn. Her er det brukt Heilo og popcorngarn.I mine votter har jeg brukt en tråd finull og en tråd "tutti frutti" fra Du store alpakka.


Sånn. Det får være nok vottestrikking i denne omgang. Nå skal jeg strikke dukkeklær!

16 kommentarer:

  1. Hei !
    Næh korr fine votta da ;o)
    Herre har du teken på nu ;D
    Ha ei fin helg ----------------

    SvarSlett
  2. Så gøyale votter! De lyser opp i landskapet!

    SvarSlett
  3. stilige votter... likte spesielt de røde =)

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter!
    Jeg prøvde å legge til en tråd Popcorn når jeg strikket kopptuer. De ble veldig fine å se på, men tapte seg etter noen runder på kokvask...
    Nå kommer jeg på at effektgarnet opprinnelig var kjøpt til dette votteprosjektet, for jeg har samme oppskriftheftet. Fikk sannelig lyst til å strikke sånne.
    God helg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  5. Flotte votter:-) Skulle ønsket mine strikke pinner har gått av seg selv;-)
    Ha en fin og kreativ helg

    SvarSlett
  6. fargerike ble de i allefall:) kjekt med litt håndarbeide som er fort å lage:)

    SvarSlett
  7. Flotte votter! Er det ikke rart at man må lage mange av noe man begynner på?
    Jen skjønner ikke helt det der med dilla...

    SvarSlett
  8. Du verdn så imponert jeg er av deg altså.. Du har strikkepinner som går av seg selv og mønster som sitter i hode.... Og jeg da, som knapt kan strikke.. hi hi..
    De var veldig fine, jeg digger fargene... Spennende å se hva du skal lage til "dukkelise" no da..

    Ha en forsatt go helg..

    Klem Linda.

    SvarSlett
  9. Synes de vottene er kjempefine og har god passform. Bruker det samme mønsteret selv.
    Ha en trivelig helg.

    SvarSlett
  10. Så flotte dine luffer er blevet, sjovt garn du har brugt til dem. Jeg har prøvet at lave de bogmærker som du fortalte om i det sidste indlæg. Mit bogmærke var ikke så god da det blev ved med at smide små fnug efter takkesaksen, det kan være at jeg ikke brugte det rigtige imellem stofferne.

    God weekend !

    SvarSlett
  11. Kjempeflotte votter du lager. Må tilstå at jeg aldri har lært meg å strikke, men trøster meg med at det er aldri for sent :)

    SvarSlett
  12. Kjempefine votter :-) Det gjør seg med popcorn-garnet, stilige votter ! Og som du sier, enkel og grei tv-strikk :-))Har dette heftet jeg også; masse fint der :-)

    SvarSlett
  13. Det var da et morsomt garn og fine votter ble det av det

    SvarSlett
  14. Koselege popcornvotta :)

    SvarSlett
  15. Kjempeflotte votter! Stilig efekt med popcorn garnet!

    SvarSlett
  16. Fargerike og artige vottar dette!

    SvarSlett