21. februar 2011

På kurs!

For to uker siden var jeg på kurs og lærte meg å sy slike små punger!

Kurset ble arrangert av Levanger quilt og lappeforening.
Karen Vamnes Enk fra Veskedilla var leid inn for å lære oss kunsten.

Alle sydde to punger hver, en med rund lås og en med firkantet lås.
Jeg brukte to stoffer fra serien "Katteball" i pungene mine.

Litt pirkete å få til og noen skjønnhetsfeil ble det, men det må en vel regne med når en skal lære seg noe nytt?

Kjempeartig å sy disse små pungene!
Lim, vatt og veskelåser er kjøpt inn, så da er det vel bare å produsere flere...

38 kommentarer:

  1. Det er altid så flot det du laver... disse er ingen undtagelse ☺

    SvarSlett
  2. Å, so fine dei var.........den kunsten skulle eg gjerne lært meg.
    Var foresten på kurs, eg òg, på laurdag, i frihåndsquilting.
    Lærerikt og kjekt.....
    Ha ei fin (sy-)veke!

    SvarSlett
  3. Så flotte!!! Jeg har flere sånne låser liggende. Men har ikke lært meg å sy de i ennå.

    Ha en fin uke.

    Klem marihøna

    SvarSlett
  4. Så fine!
    Limer man stoffet inne låsen?
    :O)

    SvarSlett
  5. Så flotte...dette har sikkkert vært et kjekt kurs.
    Ha en kreativ dag
    Klem

    SvarSlett
  6. Disse var virkelig søte! Kan tenke meg du liker å lage dem. :)

    SvarSlett
  7. Fine punger :D Har lyst å lære jeg også, men det er dårlig med sånne kurs her jeg bor.

    Ha en flott mandag :D

    SvarSlett
  8. Så fine dei blei! Kjekt å lære noko nytt!

    SvarSlett
  9. Så utrolig flink du er!! Har flere låser liggende hjemme jeg også, men har ikke tørt å hive meg uti det, kanskje du kan holde kurs du også nå........

    SvarSlett
  10. Veldig søte myntpunger! Sikkert litt vanskelig, men det skulle jeg gjerne lært!

    SvarSlett
  11. Lovely purses! Great work!

    Best wishes,
    Tatyana

    SvarSlett
  12. Utrolig fine :)
    Hadde vært kjempemorro å kunne lage sånne !
    Ha en riktig fin dag, klem.

    SvarSlett
  13. Very nice. I love it (:

    SvarSlett
  14. Åjøss, så fine de er :o)
    Du er suveren!!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  15. Saa soete de er, og stoffet er som vanligt lekkert.

    SvarSlett
  16. Næimen, så søte. Har lyst til å prøve meg på disse. Tror låsene kan kjøpes hos Stoff og Stil hvis jeg ikke husker feil. Ha en fin kursdag.

    SvarSlett
  17. Det må være gøy å lære dette! Dine punger ble kjempesøte. Gleder meg til og se fler.

    SvarSlett
  18. Kjempesøte - skulle gjerne gått et slikt kurs selv!
    Ha en fin dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  19. Så skjønne punger! Gøy å lære noe nytt og moro med kurs! :)Ser litt pirkete ut, ja - flott resultat!

    SvarSlett
  20. De er bare rigtig flotte. Det ser svært ud det med "lukketøjet".

    Kh Mette

    SvarSlett
  21. Ååå, så fine! Herlige stoffer du har valgt også! =0)

    Klem,
    Aud

    SvarSlett
  22. Hei!!! fine punger du har lagt. jeg kunne ønske meg en sånn kurs.... Hvis noen vet hvor i Oslo? da kan ta kontakt med meg via min blog.
    Gleder meg til å se flere, tenker at du har "noen" under produksjon. Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  23. Kjempe flotte!! Da venter jeg bare på at de dukker opp i butikken din..hehe

    SvarSlett
  24. Disse var kjempefine, og som vanlig er bloggen din full av inspirasjon, fåt lyst til å løpe etter nærmeste håndarbeid når jeg har besøkt deg, Nå var jeg ute og tegnet av mønsteret til en barnekjole til barnebarnet, i mens jeg egentlig kikket i bloggen din. Jeg sydde ett skjørt eller no lignende, da datteren min på 27 var bitteliten, så er egentlig en nybegynner igjen, men moro er det,
    Og inne hos deg her kan man få tips og ideer. veldig glad jeg havnet på bloggen din mens jeg vandret rundt her
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  25. Nydelige ble de. Nå venter jeg mange fine og fargerike punger på bloggen din framover. Du har så mange flotte stoffer til å bli glad av.

    SvarSlett
  26. Kjempefine :) Skjønnhetsfeilene så i alle fall ikke jeg :)
    Hilsen Guri

    SvarSlett
  27. Skikkelig fine små punger. Skjønnhetsfeilene som du nevner må det bare være du selv som ser. Skulle gjerne gått på et slikt kurs.

    SvarSlett
  28. Pungene du har laget ble kjempefine!!! Slike skulle jeg likt å ha lært og lage.

    SvarSlett
  29. Flotte punger ! Skjønnhetsfeil ... hvor ?

    SvarSlett
  30. Så flotte punger! Spesielt fint det med katten på. :)Kan tenke meg du koste deg på kurs.

    SvarSlett
  31. Så fine de ble :-) Så ordentlige liksom.... Artig å lære noe nytt :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  32. Så fine disse ble. Også så fine stoffer! Lurer på om det er vanskelig? Hilsen fra Siri:-)

    SvarSlett
  33. Så søte dei var, og så kjekt å kunna det :)

    SvarSlett
  34. Knallfine!
    Lekre stoff :-)

    SvarSlett
  35. Det var to skjønne små punger...:)

    SvarSlett
  36. Hei på deg Timotei, takk for hyggelig kommentar i bloggen min i dag :D
    Flaggvottene var kjappe og enkle å strikke ;)
    Ha en flott onsdag, gleder meg til neste innlegg hos deg, blir veldig inspirert av det du lager :D

    SvarSlett
  37. Hei! Så mye fint du har på bloggen din!
    Jeg er litt på leit etter disse rammelåsene du har brukt til de fine pengepungene. Jeg har funnet noen på etsy.com, men har du andre anbefalinger hvor en får kjøpt dem?
    Mvh. Cathrine ;)

    SvarSlett