28. januar 2013

Frimandag

Tenk, i dag har jeg fri, på en helt vanlig mandag i januar. Det er luksus det!
I helga tok jeg fram noen av mine bittesmå lapper på 1,5" og bestemte meg for å lage noe av dem. Det blir alltid noen små rester igjen når jeg syr ting og da pleier jeg å kutte dem til i passende kvadrater med det samme.

Her ser dere resten av lappebeholdningen sortert i små plastbokser etter størrelsen på lappene.

Innimellom tar jeg dem fram og prøver å pusle dem sammen for å se om det kan bli noe fint. Disse lappene på 2,5" har jeg lyst til å sy et teppe av en gang med annenhver lapp hvit og mønstret. Men jeg må nok samle noen flere lapper først tror jeg.

Av de minste lappene fant jeg fram alle jeg hadde i rødt, rosa og lilla og begynte å sy små nierblokker. Så får vi se hvor mange det blir og hva det ender opp med til slutt.

To nye smekker har det også blitt. Denne med små fluesopp...

...og denne med røde epler.
Smekkene blir å få kjøpt i butikken min.

17 kommentarer:

  1. Oi, her var det orden i sakene.
    Sortert kvar minste lapp,imponerande.
    Eg driv og flytter hobby/syrommet til eit større rom,håpar å få bedre system på "ting og tang".
    Her var ein god idè å hente i så måte.
    God mandag!

    SvarSlett
  2. Ikke så dumt å spare på rester nei. Har beg selv.
    Du hadde orden i disse eskene dine..
    Koselige smekker du har laget :-)
    Fin dag..

    SvarSlett
  3. Jag tycker att det är söta små haklappar Du har sytt.

    Dollandesign

    SvarSlett
  4. Det finst vel ikkje noko søtare enn små niarblokker! Du er eit ordensmenneske, ser eg...kanskje ikkje så dumt å ha sykroken på kjøkkenet, og ikkje bak ei lukka dør.

    SvarSlett
  5. Flink du å lager biter etterhvert. Her blir det slik skippertak greier nå det gjelder å få orden på restebiter.
    Blir nok noe kjempefint med slike små ruter, de minste mine er 2".

    SvarSlett
  6. Hei og God Mandag;)
    Her er det også fridag;) Har benyttet den til en herlig tur i nysnø og sol! Gjør godt for en sliten kropp. På syrommet er det også småbiter som syes sammen. Men ikke så små som dine;))
    Fortsatt fin fridag;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  7. Så flink du er som kutter de og syr de sammen etter hver. Hos meg har de en tendens til å bli liggende til jeg får ånden over meg. Men den ånden lar vente på seg.

    Astrid

    SvarSlett
  8. Nydelige blokker du har sydd:) Glade farger på en mandag :)Kjekke bokser også,burde nok få tak i slike,hvor får jeg kjøpt dem?

    SvarSlett
  9. Så fin blokker du haar sydd. Du er flink som skjærer opp restene.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  10. Hørtes veldig godt ut med en fridag sånn en helt vanlig mandag :-) Snakk om å ha orden i sysakene da - flink er du :-D

    Ha ei fortsatt fin uke - klem Siv

    SvarSlett
  11. Så lurt å systematisere restene med en gang. Det er nok ikke samme orden her dessverre, men jeg ble jo litt inspirert av deg. Kanskje til neste år, kanskje :-)

    SvarSlett
  12. Så flink du er med orden i småsakene! Greit med de små boksene, veldig god ide:)

    SvarSlett
  13. Inspirerende å se på de flotte blokker du har sydd sammen! Jeg har noen stoffrester liggende .. (flere poser, faktisk). Lurt å kutte opp i kvadrater med en gang. Veldig fine smekker! :)

    SvarSlett
  14. Saa god idé at klippe rester op med det samme. Nydelige smekker.

    SvarSlett
  15. Nydelige smekker og utrolig lurt tips med lappene. Takk for inspirasjon !

    SvarSlett
  16. Kjekt å ha orden i resteboksene! søte farger du har plukket fram!
    Jeg har også vondt for å kaste småbåter, og gjør som deg, kutter etter hvert og legger i isbokser, og syr sammen som matelapper når jeg syr andre ting. Hvis du sjekker under etiketten RESTER, ser du hva jeg har laget til nå.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett