29. april 2013

Åkerkulla


Jeg hadde jo nesten glemt at jeg hadde kjøpt en bit av dette fine stoffet sist vi var på Ikea!
Stoffet heter Åkerkulla og har så fint et mønster i koksgrått på hvit bunn.
Jeg har sydd handlenett av stoffet.
Slike kraftige bomullsstoff er supre å bruke til vesker, synes jeg.

Veskene er sydd etter eget mønster. Utgangspunktet er handlenettet fra boken "Hånd i hanke" av Anne-Pia Godske Rasmussen, men jeg har forandret mye, bl.a laget sydd bunn og laget hankene lengre. Selve vesken er også blitt lengre og smalere. I tillegg syr jeg veskene mine på en slik måte at det ikke blir noen synlige sømmer inni, så i praksis kan de vendes og brukes på begge sider.



Jeg fant ut, etter en del måling og beregning at stoffbiten fra Ikea rakk til akkurat tre vesker. Og slik ble det. Alle veskene har fått grått bomullsstoff inni.


Den ene vesken ligger nå i Eplabutikken min, men jeg har jo to til, så hvis noen vil kjøpe veske av meg er det bare å rope ut, eller aller helst sende en mail til rannholt@online.no
 
Jeg tar 285 kr for slike handlenett.
Porto på 34 kr kommer i tillegg.
 
Nå skal jeg ta en leterunde i stofflageret mitt og se om jeg kan finne flere stoffer som kan egne seg til veskesøm :)
 
 

10 kommentarer:

  1. Flott veske og veldig flott stoff. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Det er noget smukt stof. Og et flot net, som det må være en fryd at handle med ;)

    SvarSlett
  3. These bag look great!!!

    SvarSlett
  4. Så fine, og så flott stoff :)

    SvarSlett
  5. Se der ja fine vesker :-)

    SvarSlett
  6. Disse var knallfine altså!! :-)
    Jeg synes det er SÅ kjekt å se og la meg inspirere i din blogg, blir så glad av å se alt det fine du syr! :-)

    SvarSlett
  7. Veldig fin! Har sendt deg mail - håper ikke jeg er for sen...

    SvarSlett
  8. Really great - I like these bags very much.

    SvarSlett