8. mai 2013

Bella

Jeg har strikket "Bella Top" fra Lene Holme Samsøe sitt babyhefte.

Man begynner øverst ved halsen og strikker så nedover til hel lengde.
Minimalt med montering til slutt. Sånt liker jeg!
 
Oppskriften er fra dette heftet.

Jeg synes bladmønsteret er så fint. I heftet er det oppskrift på trøye, kjole, tunika, topp og bolero med dette bladmønsteret.

To treknapper til åpningen bak.

Mønster: "Bella top" fra heftet "Babystrik på pinde 3" av Lene Holme Samsøe.
Garn: Sandnes Mini Duett
Størrelse: 3-6 mnd.
Pinner: 2,5 og 3


19 kommentarer:

  1. Veldig søt genser. Spennende med mønster strikk

    SvarSlett
  2. Ihanan söpö ja kauniin värinen. Kaunis kuvio.

    SvarSlett
  3. Åååååå den var kjempefin !

    SvarSlett
  4. den var kjempefin.

    SvarSlett
  5. Nydelig. Det bladmønsteret ser vanskelig ut da,men det er fordi jeg aldri har prøvd det. Lekker. Rett og slett-
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefin Bella. Jeg har en hvit bomullsbella som ligger i kurven og venter på knapper selv. Tror det blir en grønn alpakka Bella genser etterhvert også til tantebarnet! Fine oppskrifter i det heftet!

    SvarSlett
  7. Veldig lekker! Og minimalt med montering er virkelig et pluss på slike prosjekt :)

    SvarSlett
  8. Så fin den ble, fin farge :-)

    SvarSlett
  9. Så ljuvligt söt!
    Mönstret är riktigt vackert och färgen också.
    Hälsningar Gudrun

    SvarSlett
  10. Kjempe søt og nydelig farge.....
    Kjekt å strikke fra toppen og ned :))
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  11. Nydelig bellatopp i fin farge:) Denne må nok på pinnene hos meg også snart:)

    SvarSlett
  12. Kjempesøt topp :)

    SvarSlett
  13. Den model passer godt til sit navn. Meget smuk og laekker farve.

    SvarSlett
  14. Så lekker....
    Det mønsteret har eg brukt i mange år på babyjakke.. Det har vert mitt favorittmønster til hentesett..

    SvarSlett
  15. Så utrolig flott topp i verdens fineste farge - lilla!! Ha en fin helg Heidi

    SvarSlett
  16. Så nydelig topp til vesla :) Veldig fint bladmønster!

    SvarSlett