15. mai 2013

Enkelt og greit

Jeg har sydd en liten quilt av den enkleste sorten. 25 kvadrater på 3" er sydd sammen til en liten brikke. Enklere kan det vel ikke bli.
 
 

Jeg fascineres ofte av kompliserte blokker og quiltemønstre, men når jeg skal sy noe selv ender jeg ofte opp med design av enkleste sort. Det gjør at jeg kan konsentrere meg mer om fargene og mønstrene i stoffene og jeg kan bruke utrolig lang tid på å finne akkurat de stoffene jeg vil ha med.

Brikken er 32 cm. Akkurat passe til en liten spisebrikke eller litt stor krusmatte.


Noen biter av et marimekkostoff har også fått bli med.
Bak har jeg brukt et lyseblått stoff.
 
Og som vanlig etter et slikt prosjekt får jeg lyst til å lage noe lignende i andre fargekombinasjoner. Rødt og hvitt kanskje, eller hva med rødt og lilla eller kanskje bare stoffer i sort og hvitt...


17 kommentarer:

  1. Den var veldig fin! Så vårlige farger. :)

    SvarSlett
  2. Super fin. Det er altid spændende at se dine flotte ting.
    kh Lisbeth

    SvarSlett
  3. Kauniit keväiset värit!

    SvarSlett
  4. Så fint du kombinerat tygerna. Det enkla är oftast det vackraste.
    Hälsar Gudrun

    SvarSlett
  5. Jag tycker att Du sytt en fin liten duk. Den kviltad på ett effektfullt sätt och tygerna är vackra. Mycket fin i "sin enkelhet".

    Dollandesign

    SvarSlett
  6. Så enkelt og så smukt!
    Hilsen Anne

    SvarSlett
  7. Det enkleste er ofte det aller fineste......og det er det i dette tilfelle :)Mange forskjellige stoffer sammen gjør at det blir mer liv synes jeg. Man kan se at den som har laget det har lagt ned litt arbeid på å sette sammen stoffene :)

    SvarSlett
  8. Så fin den ble og i så nydelige farger :-)

    SvarSlett
  9. Precis lika fint som allt annat du syr. Gillar alltid dina färgval, man blir så glad. Har varit här hos dig många gånger och fått inspiration från allt fint du syr.

    SvarSlett
  10. Er så enig med deg. Av og til må man bare la mønster og farger få komme til sin rett. Og det gjør de best i slike enkle quilter. Kjempefin ble den !

    SvarSlett
  11. Det enklaste är det vackraste!!Bambikram

    SvarSlett
  12. Eg likar aller best det som er enkelt, og denne brikka er veldig søt! Herlige fargar for denne årstida!

    SvarSlett
  13. Så enkelt og så greit.... Ja det kan du si som kan det og er så flink! :-D Du har så god fargesans, og lager så mye fint! :-)Hilsen Marie

    SvarSlett
  14. Nydelig! Herlige friske farger! :)

    SvarSlett
  15. Ååååååå .. sa jeg, da jeg så dette! Herlig brikke i nydelige farger! Du er så flink! :)

    SvarSlett