11. januar 2014

I symodus!

Endelig er jeg i symodus igjen etter en periode med nesten bare strikking!

Første syprosjekt i det nye året ble disse babysmekkene.
To tøffe med hunder på...
 
...og en med små søte harepuser.
Slike smekker har jeg sydd flere av før også. Det er artige små prosjekt å holde på med.  Oppskriften er fra Sew She Sews.


En av grunnene til at det er artig å sy igjen er at jeg har fått syrom!
Eldstegutten vår har nettopp flyttet hjemmefra og dermed ble det et stort rom ledig her hjemme som vi kunne bruke til hva vi ville. Gjett hvem som var snar med å løpe inn dit og rigge seg til med symaskina?
Det er litt rart at eldstemann ikke bor her lenger, men det hører nå liksom med da at ungene blir voksne og selvstendige og vil bo for seg selv.   
Han satte igjen leksepulten sin og den har jeg tatt i bruk som sybord. I skuffene har jeg knapper, strikk, bånd, maler, synåler og sånt.
Ved siden av står et gammelt kjøkkenbord med klaffer som kan trekkes ut. Det bruker jeg til skjærebord. Ellers er det merkelig tomt her som dere kan se og litt rar akustikk. Jeg har nok vært ivrigere med å komme i gang med selve syinga enn å innrede syrom :)


På den motstående veggen er det et dobbelt garderobeskap og mellom dette og døra har jeg begynt å plassere en del ferdig sydde ting og andre sysaker.
 
Her er det bokser med mobiletui, klemmepunger og lommebøker.
 
I hyllene under er det toalettmapper, kurver med glidelås og borrelås, plastbokser med ferdig oppkuttede kvadrater og en kurv med votter og sokker.

 
Med nytt syrom hører det med at en skaffer seg noen nye stoffer fant jeg ut...
Disse fine stoffene fikk jeg tak i på romjulssalget hos Lappelåven. Koselig og oversiktlig nettbutikk som det er lett å finne fram i. Super service og rask levering. Sånt liker jeg!
Panelet med de fine damene på har jeg allerede satt saksa i. Nå skal jeg sy toalettmapper :)
 

17 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt, fint syrom! Det er rart når ungene flytter, men godt at de kan stå på egne ben. De smekkene er jammen søte!

    SvarSlett
  2. Kjempesøte smekker! Gratulerer med eget syrom! :)
    Så fint! Her var det orden i sakene ja! :)

    SvarSlett
  3. Ta det helt med ro... det varer ikke så lenge at det er akustikk på syrommet hihi, det fylles vel heller litt for fort opp med alt det kjekke vi bare MÅ ha!
    Gratulerer med nytt rom:) god helg fra Trine

    SvarSlett
  4. Gratulerer med syrom! Fine smekker du har sydd. goé helg. klem

    SvarSlett
  5. Gratulerer med nytt syrom! Veldig fine smekker du har sydd. Lappelåven har jeg også prøvd, var selv veldig fornøyd :)

    SvarSlett
  6. Så kjekt med eget syrom! Smekkene var fine i stilige stoff:)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med flott syrom!! Ser kjekt ut, og myye flott har du "på lager" også! :-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med det nye syrommet, så nydelig det ser ut hos deg! Ønsker deg fine sydager fremover!

    SvarSlett
  9. Så fott syrom du har fått deg. Mitt syrom startet som en kombinasjon av lager og kontor, hvor symaskinen stoffer og garn etterhvert har fått overtaket. Hyller har jeg lært meg at man ikke kan få nok av på et syrom. Ikke stoffer heller. :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med syrom :). Gleder meg til å se hva som blir "tryllet" fem der etter hvert.

    SvarSlett
  11. Så flott syrom! Der kommer du nok til å kose deg fremover :o)

    SvarSlett
  12. Så fint et syrum. Det er dejligt med god plads.

    SvarSlett
  13. Gratulerer med nytt syrom! Der er nokre fordelar med at barna blir store og flyttar heimanfrå. Gler meg til å sjå alt det fine du kjem til å produsere i tida framover.

    SvarSlett
  14. Gratulerer med syrom. Forstår at du kosar deg der allerede :)

    SvarSlett
  15. Gratulerer med nytt syrom! Ser ut som eit deilig syrom med god plass:) Fine smekker også.

    SvarSlett
  16. Jeg vil og ha syrom! Så heldig du er :) Ser veldig bra ut. Liker smekkene du lager. Forsøkte meg på ei smekke, dog uten oppskrift og det ble sånn halvveis ræva ;)

    SvarSlett
  17. Grattis till ditt nya fina syrum! Jag fick också ta över äldste sonens rum när han flyttade, vilken lycka det var. Nu har jag kommit dit hän att jag måste göra något åt det rummet eftersom det inte riktigt fungerar som jag skulle vilja. På önskelistan finns ett skärbord i ståhöjd och mer förvaring. Håller på att fundera hur jag skall fixa det samtidigt som jag organiserar om i rummet.
    Jag vill gärna se mer från ditt syrum, hur du har ordnat förvaringen ock så vidare. Har du dina garner där också? Mina får inte plats!

    SvarSlett