3. november 2014

Julestrikk og litt til

http://epla.no/handlaget/produkter/742133/
Nå er det vel på tide med litt julestrikk?
Jeg har strikket to luer for langluenisser, en i størrelse 2-4 år og en i størrelse 6-8 år. Det gikk med akkurat fem nøster Smart fra Sandnesgarn til to slike luer.
 

Oppskrift på nisseluene fant jeg i et julehefte fra Sandnesgarn, idehefte 0413.

Sandnesgarn har mange gratisoppskrifter på nett. Lueoppskriften ligger under kategorien "Jul" på siden deres.
 

Litt hårpynt for små eller store frøkner har det også blitt :)
Sakene å finne i butikken min, med unntak av den minste nisselua som allerede er solgt.

7 kommentarer:

  1. Søte luer og nips til småtroll.

    SvarSlett
  2. Det var ekte julestrikk :) Søt nisselue og hårspenner som sikkert gleder noen!

    SvarSlett
  3. Ja, det er på tide å tenkja på jul ~ eg har ei jente som treng nissehue, og eg takkar for tips til oppskrift; eg er litt dårleg på fristrikking utover klutar...
    Siri

    SvarSlett
  4. Fine!! Alle barn blir så søte i sånne luer. :)

    SvarSlett
  5. Hei;) Nå som vi har november må det da være greit å vise frem julerelaterte produkter. Nisseluer er alltid populære. Noen i familien her er med på Julebad i sjøen 1.juledag, med nisselue;)
    Hårpynten din er supersøt;)

    Fin november til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Godt å se at det ikke bare er jeg som er i gang med juleprosjekt. Her går det i julestrømper...!

    SvarSlett
  7. Herlige luer og søte hårklips! :)

    SvarSlett