4. juni 2016

Mønster på handlenett

 Da er endelig mønsteret klart!
Jeg har lenge tenkt å lage et slikt mønster for salg, men det datatekniske med å lage slike mønster har holdt meg litt tilbake. Her måtte jeg tegne mønsterdeler som så måtte scannes og redigeres til riktig størrelse før de ble lagt sammen med resten av syveiledningen. Godt jeg har datakyndige sønner!
En annen ting er at jeg var redd for at mitt mønster skulle ligne for mye på andre slike veskemønster. Vil jo ikke være en som hermer etter heller! Det har vært mye prøving og feiling å komme fram til denne modellen. Jeg liker sytekniske utfordringer og her har jeg funnet ut en måte å sy den på som gjør at den kan vrenges og brukes på begge sider. 





 Mønsteret jeg selger består av 11 sider som forklarer detaljert med tekst og fotografier hvordan du kan sy slike nett. Mønstermaler følger også med.
Dette er et digitalt mønster som jeg sender ut på e-post og som du selv skriver ut med din printer.
 Du må gjerne sy slike vesker for salg om du ønsker det :)

 Jeg har sydd mange slike handlenett de siste årene. Det er artig å se hvor forskjellige de blir i ulike stoffer. Jeg bruker litt kraftige bomullsstoffer i veskene mine. Da blir de stødige og holder fasongen fint. Stoffene i veskene over her er blant annet kølpt hos Ikea og Åhlens.

Mønsteret finner du  i Eplabutikken min.
Du kan også kjøpe mønster direkte av meg ved å sende mail til rannholt@gmail.com

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt mønster! Det ser ut som en stor og god handleveske.

    SvarSlett
  2. Supert med mønster på handlenett, hadde vært morsomt å sammenligne med mitt mønster. :)
    Men veskene er vanskelige å få solgt, så jeg vet ikke om jeg orker å sy flere på en stund...
    Veldig flotte stoffer du har brukt! Åhlens er jo borte de fleste steder, og de butikkene som er igjen har ikke stoffer lenger...

    SvarSlett
  3. Gratulerer med Mønster utvikling. Som du sier ligger det mye arbeid bak. Handlenettet ditt ser flott ut, så jeg ønsker deg lykke til med salget.

    Har forresten gitt opp epla. For mye rot, både for kunder og butikkeiere. Og umulig å komme i kontakt med administratorer har gjort at jeg nå har lukket. Fryktelig synd, fordi jeg synes konseptet og tanken bak epla er veldig god.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Lykke til med salget. Fint nett. Datteren min og en venninne sydde mange slike for noen år siden og solgt noen på epla. De har lagt ned butikken nå, så ingen konkurrent der :). Vi sendte også mønsteret ut i øst og vest gratis - og det likner veldig på ditt. Så dersom du ser det rundt omkring er det ikke sikkert de har rappet mønsteret ditt 😄. Bare slett dette innlegget om du tror d vil ødelegge markedet ditt. Helt iorden. http://kranmajola.blogspot.no/2012/09/handlenett-tutorial.html

    SvarSlett