17. mars 2017

Høne Pøne

Hils på Høne Pøne :)

Endelig ble det tid til litt lappesøm igjen. Denne saken har jeg hatt lyst til å sy lenge. Har gått litt og grublet på hvordan jeg skulle gjøre det og hvordan den skulle se ut. Det er alltid noen sytekniske utfordringer jeg må sortere ut oppi hodet før jeg begynner...
Jeg ville ha en enkel modell med små kvadrater i friske farger. Det er brukt hvitt linstoff til hodet. Nebb og hakelapp er vrangsydd først og så sydd på.

 Jeg tror ikke høner har "hanekam", men mine måtte få det likevel slik at de kan henges opp. Tanken er at disse skal fungere som grytekluter. Jeg ble så ivrig etter å prøve ut forskjellige farger så det har ikke blitt noen like gryteklutepar ennå :)

Nå holder jeg på å lage  mønster til  "Høne Pøne", så om alt går etter planen skal det være klart til salg i løpet av helga. Kan jo være det er flere som har lyst til å sy en Høne Pøne eller to til påske?

9 kommentarer:

  1. For noen artige høner :-) Ønsker deg en god helg

    SvarSlett
  2. For noen fine høner :)

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Og nå har jeg sydd :-) Takk for et fint mønster!

      Slett
  4. Så herlige disse er ! Jeg ønsker å kjøpe mønster så her har du første bestilling :)

    SvarSlett
  5. Veldig artige, skal prøve å sy slike. Takk for ideen.Ha en fin lørdag.

    SvarSlett
  6. Hei. Jeg kjøpte mønsteret på disse festlige hønene av deg for noen dager siden. De er så fine og greie å sy. Jeg la ut bilde på Quilteutstyrgruppa på Facebook. Jeg får så mange fine tilbakemeldinger. Jeg skrev selvsagt hvem jeg har kjøpt mønsteret av. Håper du får solgt riktig mange. Nå skal jeg sy flere. Hilsen Wenche

    SvarSlett
  7. Disse var knallfine, men det blir dessverre altfor lite sying her i gård´n. Uansett er det anatomisk helt riktig å utsyre hønene med kam! Ikke bare det, men forskning viser at de hønene med mest imponerende kam legger flest egg- og dermed får flest kyllinger!!

    SvarSlett
  8. This is lovely. Beautiful work. Where can I find this pattern? Thanks so much.

    SvarSlett